reede, juuli 27, 2012

Kultuuriajakirjanik

Seoses Tallinna TV-s peaagu kaks aastat saate tegemisega on kunstnikest kaaskodanike suhtumine minusse oluliselt muutunud. Mesimagusalt naeratades on mulle liginenud näiteks kunstnik N, soovides oma näitusest uudist. Kunstnik N mainis mu ühte kolumni negatiivselt omaenda arvamusartiklis veel poolteist aastat tagasi.

Mõni päev tagasi helistas mulle aga  kuraator X, kes korraldab rahvusvahelist suurprojekti. Kuraator X tahtis, et ma sellest projektist saate teeksin. Palusin tal sellest natuke rääkida -- olin parasjagu teel võttele Jägala joal, praegu mul kodus netti ega kaasaskantavat arvutit aga pole. Ühtlasi palusin saata kogu info saata mulle ka meilile ning lubasin asja üle mõelda. Mainisin, et mingi valik on mul järgmiste saadete teemade osas juba tehtud ja et kõigepealt teeksin uudise. "Ainult uudise?!?", oli X varjamatult pettunud. Tema projekti üks välisosaline olevat kuulus ning saanud stipendiumi tingimusel, et suhtleb kohaliku meediaga... X ütles, et teletöötaja Z olevat öelnud, et mul on asjalikud saated. "Jah, ma tean", vastasin ma automaatselt. "Mulle meeldivad mu saated endale ka...", ironiseeris kuraator X. "Ei, teletöötaja Z on mulle endale ka mu saate kohta hästi öelnud", katsusin asja viisakalt selgitada. Edasi seletas X, kuidas peaksin ta rahvusvahelist suurprojekti kajastama -- tulema kindlasti filmima pressikonverentsi ja tegema intervjuud tema poolt valitud välisesinejatega.. Ütlesin, et mõtlen, äkki paneks saate kokku tema asjast ning kuraator Y projektist, millest olen juba mõelnud saate teha... Kuraator X-i ilmselgelt kuraator Y-i poolt tehtav ei huvitanud, ta katkestas mind kannatamatult : "Olgu, olgu, olgu...!" ja lõpetas kõne kähku ära.
Mingit infot ta saatnud ei ole.
Natuke paha tunne jäi sellest. Kindlasti leiab kuraator X nüüd, et olen ennasttäis ja ülbe. Mul aga on ebamugav tema suurprojektist isegi uudist teha...

Vaatasin ka kuraator X-i suurprojekti Facebooki lehekülge. Seal puudus veel eile kogu info nii konkreetsete esinejate kui pressikonverentsi toimumise kohta.
Ma ei saa midagi parata, mul on omajagu ebamugav temaga nüüd ise kontakteeruda.
Väga hea näide rubriigist "Kuidas mõjutada inimesi enda vastu olema ja võita endale uusi vaenlasi"..

Kommentaare ei ole: