laupäev, juuli 03, 2010

Öö vastu kolmandat juulit

Öö vastu kolmandat juulit 2010. Polymeri valmiv katuseaed -- mingi vene noorte, hipilike tüüpide Tallinna Spordi-ja Noorsooameti poolt rahastatav projekt, recycling ja ökoaiandus ja kiviktaimla-taolise nähtuse alternatiivne katuse-variant.
Curacao kunstniku avamise järelpeo viimane staadium. Inimesed, kes on soojas suveöös sinna katusele väga kauaks tiksuma jäänud.
Keraamik J seletab väga mitmendat (või isegi mitmekümnendat) ringi: "Tegelikult tahan ma olla hea naine oma mehele! Ma tahan talle kotlette teha!" Ta näitab zhestidega, kuidas ta neid kotlette teeks. Pärast mõneajast vestlust ühe noore vene hipiga, loomulikult joogaharrastaja ja taimetoitlasega: "Ma tahan oma mehele KARTULIkotlette teha!" J-ga on kaasas tema juttu alandliku ja kannatliku ilmega kuulav pikajuukseline noormees ning lisaks on sakslane K, kes J-le ilmselgelt närviliselt helistab.
Mõni aeg hiljem. Mina seletan jätkuvalt kannatlikule ja naeratavale vene hipile, kuidas ma joogalaagris käisin ning keraamik J ja keraamik M laulavad: "Vana pildiraam..." Siis seletab üks teine hipi mulle tuulegeneraatori tööpõhimõtet, mille nad sinnasamasse katusele ehitada plaanivad ja näitab arvutist videot. Räägin neile, et tuuleveski labad võiksid vabalt plastikust olla ning seletan, kus asub Telliskivi tänaval ladu, kust seda osta saab. Ja mida kõike toredat sellega teha saab. Vene hipid: "Klasno! Super!".
Tunde varem on I kokku kukkunud ja ta toimetatakse katusele madratsitele lamama. I, minu vana sõbranna, on näost valge. Tema mees I ei tundu väga murelik olevat ja räägib kellegagi rahulikult juttu. Mina hipidele: "Mida te talle andsite?!" Hipid seletavad, et see on see alkohol, mida I ka jõi ja mis on kahjulik. Nemad suitsetavat ainult rituaalselt kanepit. Järgneb minu puhul standartne vaidlus, kas kanep on kahjulik (minu seisukoht) või mitte (hipid). Seletan, et alkoholi joomine on samamoodi rituaal -- inimene tegi näituse... Kuulen midagi kanepi ja spirituaalsuse seostest. Selle vaidluse käigud on täpselt sama ettearvatavad kui selle, mille mõni aeg varem sealsamas provotseeris T, rääkides taimetoitlastele ja inimestele, kes on lihatööstuse suhtes kahtleval seisukohal, ühest seatapust, mida ta kunagi peal nägi. Jutustuses figureerib halvasti tapetud (see on -- veel elus ja karjuv ) siga, kellel keevas vees karva maha võetakse. Ilmselgelt ei veena T taimetoitlasi-- ja milles ta neid algselt veenda tahab, jääbki kergelt arusaamatuks.
Need noored vene hipid võtavad oma aiaprojekti kogu hingega ning esindavad inimtüüpi, keda veel hiljuti minu teada Eestis ei olnud. Aga nüüd on. Kosmopoliitne (üks hipi on elanud näiteks kommuunis Hispaanias)-õrnalt New Age-rastapatsidega entusiastlik - mingil kombel ühiskondlikult aktiivne (katuseaia vabatahtlik ehitamine!)-idealistlik noor seltskond.
Mingi hetk hakkab valgeks minema ja ma lähen sealt minema.
Keraamikud jäävad laulma vanast pildiraamist.

Kommentaare ei ole: