laupäev, juuni 30, 2012

Tundeline teekond SMS-ides marsruudil Riia-Kaunas-Tallinn

Mulle meeldib reisidel päevikut pidada. Kaua aega on olnud see meilide vormis oma isale, mõnikord ka blogi. Seekord suunasin oma SMS-id heale sõbrannale. SMS-i saatmine on mõnevõrra tüütu, maht on piiratud ning tähtede ükshaaval sissetoksimine tüütu. Loogiline on niisiis, et virisemist leedu bussiliikluse üle on alguses palju -- pikal ja igaval bussireisil pakub see ju mingit meelelahutust.

Mul on uskumatu sitt siin seoses leedukate poolt valeks kuupäevaks ostetud piletitega. Lisaks K, kes vahetas kogemata leedu raha läti oma asemel. Mina nutsin, K karjus. Nüüd õnneks kõik bussis. Tehasest läks vesi ka ära.
Saadetud: 14: 06
20.06

Vahepeal oli kogu raha K käes, kes sellega hüsteeriliselt kassade ja rahavahetuste vahet jooksis. Vett polnud ja ma mõtlesin, et suren veepuudusse. Rahatuna janusse.
Saadetud: 14: 12

Rubriik: vaesed kunstnikud. Võtsime takso bussijaama. 10 EUR-i. Mina maksin, sest K-l polnud sula. Pärast leidis ta, et pole tema asi, oleks võinud ju trammis jänest sõita.
Saadetud: 14: 21
20.06

Lisaks lakkamatu hala, et bussipilet, 14 EUR-i  300 km kaugusele Kaunasesse on tohutult kallis. Ma hakkan uskuma, et vaesus tuleb valest mõtlemisesest ja et kunstnikel on halb karma, kuna nad joovad ja on üksteise peale kurjad ja kadedad. E tehtud perfokakinnastest on üks kadunud.
Saadetud: 14: 27

Tualett ei tööta. Peaaegu viietunnise sõidu juures.
Saadetud: 14: 54
20.06

Tuli välja, et kuigi lätlastest reisijad teavad ja lepivad sellega, et selle firma busside tualett ei tööta, saab bussijuhilt siiski võtme. Ta küll vingus, et miks ma Riias ei käinud.
Saadetud: 14: 57

Baltikum on barbaarne. OK, võtan diasepaami tilku ja katsun magada.
Saadetud: 14: 59
20.06

Uni päris ei tule, aga väga chill on olla.
Saadetud: 15: 42

Uskumatu on see, et T vist võitis kasiinos. Ütles, et raha on rohkem kui Riiga tulles, kuigi ta jõi koos K-ga seitsmeni linna peal. 2t veel. Juua tahaks. Süüa. Ja tualetti.
Saadetud: 16: 30
20.06

OK. Barbaarsused jätkuvad. Peatus suuremas linnas. WC-s on augud põrandas. Bussijuht ütles, et teised reisijad kaebavad mu peale, kuna räägin telefoniga. Märkasin ka mobiile keelavat silti bussi kanal. Meenub bussireis NYC-ist Kentuckysse Louisville`i ja tagasi. Lärmavad neegrid ja jutlustav bussijuht.
Saadetud: 16: 48

Räägime K-ga sosistades juttu. Bussijuht ise laterdas roolis mobiiliga  täiega... Mis jaanipäeval teed?
Saadetud: Saadetud: 17: 24
20.06

Naeran su sõnumit lugedes valju häälega. Kahtlemata häirin kaasreisijaid. Vahetult enne Riia tehasest lahkumist oma äsja ilmenud, leedukatest korraldajate poolt eilseks päevaks ostetud bussipiletite tõttu mininärvivapustuse. Karjusin, et vihkan leedukaid. K-l ja T-l nalja kui palju. Küsisid, kas sõidan Kaunasesse taksoga. Oleks pidanud küll.
17: 34
20.06

Kaunases. Linn on ilus. Elan kesklinnas tehases. Dushshsi pole.
Saadetud: 20: 27

Läksin vara magama. Kl 2 tulid Beavis ja Butthead, nagu R neid kutsus, oma asjade järgi ning kutsusid K-d ja mind pidu jätkama. Ei läinud. See tehas on hiigelsuur, väga kõrgete lagedega. Tuvid lendavad ringi. Kahjuks elame 4. korrusel, aga ainus töötav WC on 1-l ning veel läbi poole maja. Aknast paistavad Kaunase vanalinn, künkad, Nerise jõgi. Pilves on, ag avara kah veel.Palun hoia mu sõnumid alles. Tahan reisikirja teha. Lähen magan edasi.
06: 54
21.06

Päev 2 Kaunases: hommikul M liikumisworkshop. Jooga kohtub improvisatsioonilise tantsuga. Viimasest päästis mind ema telefonikõne, kes käskis uurida, mis on saanud tema kunagisest sõbrast. Nad käisid nooruses palju leedu kunstnikega läbi. Siis käisime koos ühe Postintrumentumi tüübiga kohaliku kunstniku vanalinnakorteris dushshi all. Kunstnikult sain teada, et mu vanemate kunagine sõber on elus, klassik ja õppejõud... ilusamaid uudiseid vist seitsmekümneaastastele nende sõbrade kohta anda ei saagi.
Saadetud: 16: 20

Reisikiri jätkub. Vaatan siin tehases, kuidas iseneesest perfektse kehaga niudevöös leedu perfokakuulsus teeb midagi butotantsu taolist. Aplaus on maruline. Tegin K-le meigi lohutuseks, kuna ta tänaõhtune perfokas jäi asjade Polymeri jätmise tõttu ära.
Saadetud: 19: 45
21.06

Õhtu. Selles kohas, kus ööbime, pole valgust. Suures saalis siinsamas kõrval arutavad A j& Co oma homset pilliworkshoppi. Sealsamas pidasime just papitükkidel piknikku, kasutades salati karbist võtmiseks minu Marks & Spenceri klliendikaarti. T ja K ehitavad oma installatsiooni. Allkorrusel jätkub kontsert. Viimane esineja, keda nägin, oli väidetav kohalik eksperimentaalse underground-muusika legend. Täisjäänud pulmavana pigem.
Saadetud: 21: 05
21.06

K privaatworkshop viinajoomises jätkub, ameerika juut ja austraallannad on kätte saanud leedu kanepi. R üritab lakkamatult itsitades kopeerida minu fotosid. Ma olen igav ja korralik.
Saadetud: 22:16

Pidu hakkab lõppema, ehitus käib, muusika mängib, kõik lähevad magama, mina ka. Katus sajab läbi, aga õnneks mitte minu voodisse.
Saadetud: 00:55
22.06

Perfokas läks hästi. Improviseerisin, mõnitasin leedukaid, mainides nende kirjaoskamatust, bussiliiklust, kommet parkimistrahv lahendada 10 lati andmisega politseinikule, nagu täna just juhtus. R assisteeris. Lahe oli, et tõrvik süttis põlema ainult ühelt poolt ja kustutasin ta puhudes. R seisis redelil, ämber veega käes. Ütlesin: pole vaja.
Saadetud: 18: 15

Ah jaa, halasin veel, et kaotasin täna ära 50 latti . Lõpuks võtsin nende kontorist pudeli leedukeelse sildiga vahuveini ja kommenteerisin, et viletsavõitu. Kuulsin leedukeelset sõna: direktoras. Mitu leedukat ütles, et lahe, üks galerii töötajatest oli ilmselgelt vihane, kuna küsisin veel pärast: where is my my bucket? ja lisasin, mõjutatuna hommikustest umbekeelsetest meigikursuslastest: the round thing with water inside.Teadis seda sõna.. Õli valas tulle, kui ta autos teel tehasesse lisas: peida pudel ära, see on keelatud ja mina vastasin, et küllap 50 ajab asja ära. Kui palju mõrva puhul altkäemaks on? Praegu esineb Postinstrumentum, siis M. K ja T said oma asja valmis.
Saadetud: 18: 54
22.06

Mõtlesin, et lähen magama, aga hoopis koos teistega baari. Üritus on lõppenud, perfokad läksid hästi. Olen joonud ainult vahuveini, mis osutus kalliks kingituseks galerii direktorile. T ja K olid üllatavalt korralikud ja läksid vist magama.
00: 23
23.06.

Oleme ristimäel. Teel koju. Ilus on.
Saadetud: 17: 24
23.06

Mis jaaniõhtul teed? Oleme keskööks Tallinnas. T ja K lähevad T sõprade juurde Pääskülla, mina ja sepapoisid saame taksoga koju. Lõbus tagasisõit on olnud, lõpuks jagasime K-ga 2 pudelit õlut. Olen tohutult räpane. Kaunases oli väga palav, pärast 1. päeva pole vett näinud.
Saadetud: 21: 52

Home sweet home. Kustun kohe. Lätis olid veel ilus ilm ja jaanituled, Eestis seevastu 12 kraadi ja paduvihm. Üsna meeleolukas jaaniöö --intensiivsel vestlusel kolmekesi esiistmel tekkis aeglasem tempo ja pausid alles Pärnu kandis. Grillimist asendas suitsuvorst Olerexi tanklast ja lõket väike gaasipõleti sigarettide jaoks...