reede, jaanuar 06, 2012

Päevikuformaat: 05.01. 2012

05.01. 2012
J tuli hommikul koos venelase V-ga filmi võttekohti pildistamast, mille juures ta tööl on ja me käisime kolmekesi Boheemis hommikust sööma.
Tagasiteel koju otsustan minna läbi Balti jaama turu -- mul oleks näituse jaoks vaja kandelaabrit. Pool tundi hiljem on mul olemaś neid kaks, lisaks lühter või laelamp -- kokku 41 euro eest. Ma pole sellel turul kunagi sisekujundaja pilguga ringi vaadanud ja see, mida nüüd välilettide ja antiigiputkade näol näen, tundub ülimalt paljutõotav...
Vahepealne lumi ja torm on asendunud sellel talvel tavapärase sooja ilma ja vihmaga.
Taksoga ehituspoodi, kust ostan silikooni. Takso toob mu Polymeri. Vaatan K uusi maale -- need on ilmselgelt areng edasi. "Vanitased".
Näen koridoris roosade päikeseprillide taha varjuvat ning E toa poole kiirustavat R-i. Seda, kes viimase kuu või nii jooksul aset leidnud lõhkumis-ja märatsemisseeriaga algust tegi, purustades armuvalus kümmekond akent ja mitte ainult. Küsin, millal tema ja ta kanadalasest sõber mõtlevad tekitatud kahjud nii maksmata üüri kui vastavalt lõhutud akende ja määritud seinte näol hüvitada. Ma pole R-i mitte kunagi nii neurootilise ja vaoshoitult agressiivsena näinud, kui ta mulle kiiresti ja intensiivselt seletab, et ta tegeleb selle asjaga, ("Ma tegelen sellega sammhaaval... babysteps..."), et kanadalase R kohta liiguvad linna peal hirmsad kuulujutud, mis on otsapidi üle ookeni jõudnud. Aga need on kõigest kuulujutud, sest tema, R, tunneb seda kanadalast lähedalt ja et tal on tema vastu tunded, seega pole see tüüp teinud praktiliselt midagi, mida ta kohta räägitakse. "See oli talvemasendus! See on siin mitmel inimesel! Lisaks olid asjasse segatud väga suured ja võimsad jõud -- elus juhtuvad vahel kummalised asjad! Ja politsei oli hoopis teise asja pärast!" Ma peaksin aru saama, mida tähendavad kuulujutud: " "Sa oled väga tark naine, väga intelligentne naine, ma armastan sind, sa oled vägev...!"
Tuleb RK, kes on parasjagu on trepist puid tassinud: "Kas see on see munn, kes siin grafitit tegi?" -- "Ei, teine..."
R kasutab juhust ja lipsab ukse taha.
Vormi võtta ei viitsi, niisiis lähen J juurde "Õhtusööki viiele " vaatama ja sinna vedelema jäängi. Vaatame kanali Discovey Investigation pealt saadet narkoüleveost, selle jõhkrusest: narkomuuladest ja koertest, kelle sisse opereeritakse kotid vedela heroiiniga. Kerglennukid, mis üle USA piiri Mehhikost kanepit toovad ning samal otstarbel rajatud salajased tunnelid, mida mööda liiguvad miljonite dollarite eest narkosaadetised ja mille kaevajad reeglina pärast töö lõpetamist tapetakse. Selle kõige taustal tunduvad mulle äkki kohutavalt silmakirjalikud kõik need Uues Maailmas¤, aga tegelikult mitte ainult seal kohatud kanepisuitsetajatest hipid, kes on veganid ning muretsevad nii puurikanade, lüpsilehmade kui Hiina lapstööjõu heaolu pärast...
Ma vist ikka peaks ühe narkovastase artikli ka kirjutama.

¤ Ma ei mõtle siinkohal Tallinna linnaosa, populaarset seltsimaja ega samanimelist filmi.

1 kommentaar:

Sol ütles ...

Mina töötan siin igapäevaselt inimkaubanduse ohvritega. Mitte ainult koeri ei opereerita neilt luba küsimata, vaid ka inimesi.
Tung võitlevaid artikleid kirjutada tekib mul peale mõne roosamannalise "lõbulinnu salapäeviku" või romantilise bordellifilmi vaatamist. Või siis mõne meessoost kõrgharitud arvamusliidri "legaliseerigem prostitutsioon"-artikli lugemisel.