laupäev, mai 22, 2010

"Intellektuaalse naise "Seks ja linn""

Selle pealkirjaga on mu valmiv raamatuarvustus Sirpi. Tähtaeg: homme õhtul kl 22 00. Teema: Maarja Kangro novellikogu "Ahvid ja solidaarsus". Raamat, millest kirjutamise pakkus mulle välja kirjandustoimetaja JK ise, kui umbes kuu aega tagasi ühes raamatupoes kohtusime. JK on armas -- üleeile helistas ta mulle, kontrollimaks, kas selle artikli ikka lubatud tähtajaks valmis teen. Kirjutasin parasjagu koos T-ga Kulka taotlusi ning inimene teisel pool toru, kes rääkis Maarja Kangrost, Lauri Pilterist, viimase stiilist, puhtast stiilist kui sellisest, Proustist ning Madame Bovaryst, oli midagi hoopis teistsugusesst maailmast. Eile põgenesin sellesama raamatuarvustuse eest maale ära ja nüüd siis kirjutan Maarja Kangro novellikogust, mis mulle iseenesest väga meeldis, kartes et need kirjutatud taotlused on mu enda stiili kantseliidi-osakaalu ikka põhja keeranud. Ma loen iga paari lause, kohati sõna tagant tähemärke ja leian, et raamatuarvustus pikema tekstina on üks raskemaid zhanre.

1655.

Kommentaare ei ole: