neljapäev, juuni 05, 2008

Armastus tööpostil

Täna pool tundi enne alkoholikeeldu, see on 19 30. Ostan Maximast asju homse romaanipresentatsiooni jaoks -- 10 pudelit viina, 12 liitrit jõhvikamahla ja muud ka, kokku peaaegu 30 kilo. Jaotan selle kilekottidesse ning avastan mitte väga kaugel poest, et mul on tõelisi raskusi selle kõige koduni tassimisega. Abi kõige lähem -- alt-vanamees, kes võtab tõelise vana kooli härrasmehena oma kanda rohkem kui poole mu koormast. Alt-vanamees on pensionär, kes töötab viimasel ajal kojamehena. Meil on heanaaberlikud suhted -- pärast seda, kui naine ta maha jättis, hakkas alt-vanamees veel hullemini jooma kui varem ja iga kord, kui ta purjus peaga koju tuli, lasi ta altukse juurest minu kella, seletades ja vabandades, et tema küll aru ei saa, miks see võti ei keera seekord. See juhtus päeval või siis hilja öösel, ma tõusin alati üles, vajutasin nuppu ja ütlesin, et pole hullu, on jah vilets lukk. Ja eelmisel suvel, kui tema ukse alt trepikotta paksu suitsu tuli, kutsusin ma tuletõrje. Aga vastupidiselt kardetule ei olnud alt-vanamees suitsetades ära kukkunud ja surnuks lämbunud, vaid tegi tuletõrjujate kellaandmise peale täiesti elusana ukse lahti ja vabandas, et ta praadis parajasti muna, kui hirmus uni peale tuli....
Kui maja ette jõuame oma suurte kottidega, on alt-vanamees jõudnud mulle kurta, et tal oli rinnataskus 200-grammine pudel, aga ta kummardus ja see kukkus maha. Müün talle poehinnast odavamalt ühe pudeli viina -- ta ise teeb selliseks tehinguks ettepaneku. Mõtlen, kas olen halb ja mitte-suurejooneline inimene, et talle seda abi eest niisama ei anna, aga ta nõuab maksmist. Korraga kostab venekeelset sõimu. See on brünett naine, kes samuti elab meie majas ja töötab koristajana. Mul on kohe kahtlus, et see on armukadedusstseen -- ja mul on õigus. "Kas see on su uus naine?" Jah, olevat küll. Neil on 25 aastat vanusevahet, temake olevat armeenlanna ja väga kirglik, midagi ei kuulavat, olevat alt-vanamehele juba vastu hambaid andnud. Näha, et 69-ne papi on oma noore temperamentse pruudi üle uhke. Sellele ei meeldivat ka, kui vanamees Valli baaris käib. "Tead ju seda kohta küll, seal käib tants ja laul ja..." Avaldan lootust, et ta oma kolleegist elukaaslasega ruttu ära lepib ja soovitan seetõttu täna kogu viina mitte korraga ära juua.
Ja cateringi asjade pärast pean homme veel mujale poodi minema -- Maximas pole ei viinamarju, jõhvikaid ega maasikaid.

Kommentaare ei ole: