teisipäev, veebruar 03, 2009

"Rock`n`roll!"

Näen V-d üle tüki aja.
Ta 17-aastane boyfriend sai just vanglast välja. Tapmiskatse eest oli seal. Peksis kellegi peaaegu surnuks ja pani siis põlema. M enda põhjendus: "Ta oli loomapiinaja! Põletas kasse". Kuna V elu armastus M kutsus oma kättemaksu objektile ise kiirabi ning see tõepoolest ei surnud, kuigi kiirabiarsti oli öelnud, et selleks oleks piisanud veel ühest ühest jalahoobist näkku või veel kümnest minutist ilma arstiabita, ei olnud ta vanglas kuigi kaua. M on lisaks alaealine ning tal on Aspergeri sündroom, mis tähendab puhaskasu 3000 krooni kuus. Viimane on autismi kerge vorm, mis tähendab antud juhul muu hulgas pidurdamatust -- jalahoobid näkku ning põlema, eks ole. V ning M kinnitavad, et neli kuud vanglas muutis viimast ainult paremaks inimeseks --- vähem egoistlikuks või midagi taolist.
V-l endal on üle kogu selja värske tätoveering -- joonistuslik kompositsioon tema erinevatest imagotest, kõige keskmes V isa portree. V kontseptsioon on lihtne : tema isal on geneetiline ja ravimatu haigus psoriaas, mille tema tütrel võib vallandada seesama tätoveering. Aga kärnad, punetus ja diivalik meik ei lähe teadupärast kokku. V-l vedas -- temaga ei juhtunud esialgu midagi; ainus, mis puudu, on raha, et tätoveering värviliseks muuta. Aga vahepeal on ta tüdinud glamuurist ("Ma tahan teistsuguseid inimesi! Ma tahan päris elu!") ning on koos M-ga avastanud eksvangide kommuuni Pärnus, kellega koos juua. Tal on kaasas märkmed oma viimaste seikluste kohta. "See on nagu loomakari oma hierarhiatega, kes on vanglas kukeks tehtud ja kes mitte...". Illustratsiooniks kirjeldab M oma mõrtsukatest tuttavaid, seda tehes demontreerib ta märkimisväärset karakterite tabamise oskust, parodeerimisandi ning üldist verbaalset võimekust. "Ta on kõige parem inimene! Ta saab kõigest aru... Ta saab aru, kui peas keerama hakkab!", kommenteerib V ning lisab veel: "Rock`n`roll! See on kõige parem elu maailmas... ainult et raha pole kunagi!"
Ta nimetab M-i Nässuks, nad vaatavad üksteist õrnalt ja suudlevad. Bonnie ja Clyde. Sid ja Nancy. Nad laenavad sada krooni ja kaovad. Nad tahavad võimalikult kaua koos olla, enne kui peavad õhtul oma koju minema -- V vanaema juurde ja M vanematekorterisse. Kokkusaamine toimub skuptuuriateljees. Mulle tundub pärast seda, et ma kuulun oma olemuselt väga paigasolevasse, väga karjeristlikku ja väga ratsionaalsesse maailma. Oma eilsete ehituspoekäikude ja neljapäevaks kokku lepitud konsultatsiooniga Estonia teatri parukategijaga. Kas karvu kinnitada mehaaniliselt, liimipüstoli või silikooniga. Rock`n`rolli kohta avaldasin ma oma arvamust ka -- aga seda tellitud raamatuarvustuse raames. Lühidalt kokku võttes -- mulle tundub, et olen selle kümne aastaga, mis ma V-st vanem olen, ikka kuhugi jõudnud. Aga samas on temal omad eelised.

Kommentaare ei ole: