neljapäev, jaanuar 31, 2008

Inimorjusest 2

Endine klient, kes mulle tüütavalt tihti sõnumeid saadab, tahtis koristama tulla. Kulub ära. Olin nõus. Ja ma nägin, kui palju võib üks usin inimene korda saata kolme tunniga. Pühkida ja pesta põrandat (viimane kipsipuru haihtus), korjata asju kokku, neid minu näpunäidete järgi sorteerida, pesta nõusid. Koristada, koristada, koristada. Saapad ühte kasti, meditsiinistaff teise, musta värvi riided ühte kohta, tee see nurk ka puhtaks, korralikumalt, selle jaoks on sul pool tundi aega, kus mu piits on, tule siia, saad peksa, aga mine teleka eest ära. Ega sa riiulit ehitada ei oska? Kas sa prügi sorteerid? Oota, anna siia, kas sa tõesti leidsid selle asja (vana märkmiku oluliste telefoninumbritega, laenatud raamatu, hiina portselankausi, kadunud ehte, lemmikkorseti, you name it ... ) sealt voodi alt üles? Toimetasin veel ühte lugu ja vaatasin telekat ning sain aru, et olen vist hingelt orjapidaja -- vaikides mu elamises asjalikult toimetav noormees, keda aegajalt juhendasin, noomisin või kellele paar piitsahoopi jagasin, ei häirinud mind absoluutselt. Ei tekitanud mitte mingisuguseid tundeid. Ma võiksin elada vaoshoitud teenrite juuresolekul ning tunda end täiesti üksinda. Häirimatuna.
Siis ütles noormees, et ta on väsinud ning kas ta võib mõni teine kord jätkata. Aga mul oli tee otsas ning ma saatsin ta enne Statoili selle järele. Kümne minuti pärast saabus sõnum: ta olevat enne natuke joonud ja nüüd politseile jääknähtudega vahele jäänud. Ja mõne aja pärast tuli laviin sõnumeid, mis küsisid muljete järele ja lõppesid pakkumisega, et ta võtaks oma sõbranna kaasa (168:68: 24; blond), et see tahaks ka koristada.... Kas ei ole mõnel paaril kummalised fantaasiad ja meetodid oma elu huvitavamaks tegemiseks. Samas -- mis saaks mul tasuta koristusteenuse vastu olla. Kedagi siia tellida, kes on professionaalne koristaja, kes nõuaks mult raha ja kahtlemata näitaks üles vastumeelsust tehtava suhtes (nagu mitmed tuttavad, peaksin ma arvatavasti natuke koristama enne selleks palgatud inimese saabumist -- et see ei vihastaks) tunduks palju piinlikum ning nii mind ennast kui teist inimest alandavam.
Maailm oleks poolik ilma masohhistideta.

2 kommentaari:

joanamari ütles ...

soovita mulle ka neid koristajaid
söödan kõhu täis ja luban sauna kui selle ka ära koristavad;)

rosin ütles ...

aaa!!!! millised suurepärased inimesed! saada nad minu juurde, juba mitu päeva vahin oma rämpsu alla mattuvat elamist... ja mitte kuidagi ei viitsi