esmaspäev, veebruar 26, 2007

Minu ajaleht

Aurora:

1. Puutun kokku hirmsa demagoogiaga või veel hirmsama valestimõistmise juhtumiga ja õpin sellest järgnevat: tuleb olla ettevaatlikum sõnadega, mida kasutad. Asi on selles, et inimesed mõtlevad samade sõnade all eri asju ja kuna mul pole eales olnud kompleksi verbaalse eneseväljenduse kohapealt , siis ma ei kasuta alati poliitiliselt korrektseid väljendeid. Ma ei mõtle siinkohal ropendamist, mida ma teen ka , vaid selles mõttes anarhistlikku sõnakasutust, et ma tean küll, et enamus inimesi peavad näiteks kunstisfääris "alternatiivsust" heaks ja "karjääri" pahaks , rääkimata sõnapaarist " Kunstnike Liit" (väga, väga paha), aga ma olen seda seniajani ignoreerinud . Aga , türa küll, kui nüüd asjade üle järgi mõelda. Siis on minu meelest nii. Et. "Alternatiivsus" on "hea", kuna me elame "demokraatlikus" ühiskonnas ja oleme poliitiliselt korrektsed ja "õigesti " mõtlevad inimesed ja teame , et "arvamuste paljusus", "vähemuste tunnustamine" jne jne jne on "väga head" asjad. Ja "vähemused" on "head", kuna millegi pärast omistatakse neile tavapärasest suuremat idealismi , "enamuse" põhjustatud kannatustest tulenevat suuremat "tolerantsust", ma-ei-tea-mis-kirgastumist jne. Mis võib ollagi nii. Aga võib olla ka teisiti. Inimene või grupp võib olla "alternatiivne " või "marginaalne" nii seetõttu, et ta on kompromissitu , oma ajast ees (nagu näiteks bänd Sucide, kes minu arvates olid geeniused), aga ka seetõttu, et ta teeb keskpärast ja oma ajast maha jäänud asja ning lisanduda võib veel grupisisene intrigeerimine (nagu enamus Tartu tegevuskunstist, mis minu alandliku arvamuse kohaselt on anything but geniaalne.)
Ja "Kunstnike Liit" on lihtsalt üks ametiühing, mis eks, ole, on oma olemuselt väga "vasakpoolne", "demokraatlik" nähtus. "Väga hea", kas pole?
Ja mainstream on "paha", kuna paljud sinna alla liigituvad inimesed on tavaliselt oma "etableerumise" hetkeks oma paremad päevad juba üle elanud. Ja lisaks on enamus neist tavapärasest suuremad pugejad. Ja kuna nemad teevad "karjääri", siis on "karjäär" "väga halb" asi. Ka sellega on tegelikult pigem nii, et asjad võivad olla eespoolkirjeldatud viisil. Aga võivad olla ka teisiti. Palju välisesinemisi ja kutseid festivalidele on minu arvates "karjäär". Personaalnäitus Kunstihoones on ka "karjäär", aga oluliselt lahjem. Ja nagu ikka, aetakse ülimalt tihti segamini põhjuse ja tagajärje.
Ok. Kui see blogi on minu ajaleht, siis see oli juhtkiri.

2. Järgmine rubriik. Seltskonnakroonika. Siin ei ole kahtlust eelmise nädala tähtsaimas sündmuses, milleks oli loomulikult Ville ja Baka pulm. Tõstaksin esile pruutpaari stilistikat ja playlist`i. Tegelikult peaks siinkohal olema foto. Mida mul aga pole.
Sekundeerivad Liivi ja Veroonika oma Ekspressi intervjuuga.

3. Nädala tegija. Kohtun Elava Legendiga. Kes on legendi nime väärt. Samas ka kõige laitmatuma reputatsiooniga inimene , kellest olen kuulnud. Aga kuna mul on vaja, nagu on viimasel ajal ilmnenud, oma reputatsiooni parandada, siis ma olen ka "alternatiivne", seega "hea" ega paljasta oma miljonitele lugejatele Nädala Tegija & Elava Legendi nime.

4. Kriminaalkroonika. Mulle ähvardati kutsuda politseid . Taaskord --- reputatsiooniparandamise huvides ei saa ma öelda, miks. Aga midagi väga hullu ei olnud.

5. Pomm-uudis. Lotte käis presidendi vastuvõtul! Ja netikommentaatorid sõimavad teda rannakleidis narkomaaniks, kes olevat tuikunud (kohutav!) ja itsitanud (õudne!) presidendiga kätlemisel. Taaskord vabandan foto puudumist. Aga ta oli see Triibulises Kleidis Maitsetu Narkomaan!

6. Teadusuudiste rubriik.
Mul oli ikkagi õigus!
See on Delfi teadusrubriigist pärit rinnavähiteemalise artikli kommentaar, vastuseks teisele kommentaatorile, kes arvab, et päikest on alati võetud ja see, kas vähki jääd või mitte, sõltub karmast.

päike on küll alati olnud, kuid poolalasti ja tahtlikult päevitamisega on tegeldud massiliselt allest 1950. aastate algusest, ajast, millest 30-40 a pikkuse viivituse ("peiteaja") järel hakkas süvenema üldine vähiepideemia. teatavasti on see pideva tempoga süvenenud, mis annab uurijaile ka statistilise aluse väitmaks sedagi, et aastaks 2015-2020 on mis tahes aktiivsete vähkkasvajate küüsis iga 2.-3. täiskasvanud inimene. küsimus pole mitte vähijuhutude paranenud avastamises, vaid eelkõige juurdekasvus. uv-kiirgus on tõepoolest suurim väliskeskkonnast lähtuv immuunsüsteemi kahjustaja. samas mõistan ma suurepäraselt kõiki inimesi, kes seda kuidagi uskuda ei taha. kes see ikka soovib meeldivaid harjumusi muuta, seda enam, et halb tagajärg jääb reeglina aastateks vaka alla. jah, isegi relvaga ähvardades ei saa veel kõiki uskuma panna. ilmselt jõuab see tõde veel paljudel alles omal nahal kohale.

7. UP & DOWN

- demagoogia
-alkoholism
- nõukogudeaegsed bussijuhid
- peded
- poliitiline korrektsus
- põhjuse ja tagajärje segamini ajamine
- päevitamine


+ inimesed, kes suudavad oma legendile vastavalt elada
+ idealism
+ abielu
+ billy idol (taaskord tuletati meelde)
+ coca-cola plaza (4 filmi hetkel, mida peaks vaatama minema)
+ koduloomad
+ armastus

Ja asi, mis on ühekorraga nii + kui -:
asjade läbielamine, millest seni oled kuulnud/ lugenud/ näinud filmis. Mõnikord teeb väga haiget. Aga kindlasti targemaks.

Kommentaare ei ole: