pühapäev, mai 18, 2008

Summer of 1968

Suure osa päevast veedan seina krohvides. Pärast teevad teised ka tööd, aga esimese poole päevast veedan koos T ja A-ga. Viimane on inglane, nelikümmend aastat vana, vahetusüliõpilane EKAs. See fakt, et ta vanemad olid või on hipid ja et ta sündis aastal, mil leidis aset armastuse suvi, seletab tema isiksuse kohta nii mõndagi. Inglase silmis on pidevalt kergelt hullumeelne, aga samas ülipositiivne ning kogu maailma vastu armastust ja imetlust väljendav sära. Ta on vist enamuse ajast kerges eufoorias või käivitub see lihtsalt väga kergesti. Ta on (lille)lapselikult siiras, aga kindlasti mitte rumal. Ta om ilmselgelt lugenud palju raamatuid, näinud palju filme, kuulanud palju muusikat, tal on endast poole nooremaid sõpru nii Eestis kui Inglismaal. Ta leiab Hanna-Liina Uusmaa uue plaadi kohta, mille ma täna ostsin, et see on ideaalne. Tuleb välja, et Inglismaal on juba päris palju bände, kes teevad üheksakümnendate-nostalgilist muusikat. Mulle endale meeldivad sealt umbes neli lugu (16-st) ja ma ütlen A-le, et võtku see plaat endale, kui see tema jaoks ideaalne on. Muidugi unustab ta selle maha. Udune olek käib vist asjaga kaasas, kui su vanemad on LSD-d jumaldavad hipid. Näitlik mõtteavaldus: "Tead, miks mulle sobib koostöö naiskunstnikega? Sest ma olen sündinud rahvusvahelisel naistepäeval!". Ja kui mu kirjanduslik kangelane talle krohvimist ja ehituse abitöid õpetab, öeldes: "You have to use your brain. It`s not like building a rocket or something", siis hakkab inglane rääkima, et ta muuseas just leidis tänavalt NASA raketiõpetuse broshüüri.
Ma pole kedagi taolist mitte kusagil varem näinud, aga kui järgi mõelda, siis just sellised lapsed pididki sündima tõelistele kuuekümnendate hipidele... Millised siis veel?
Ma tahtsin nüüd selle jutu taustaks panna Jefferson Airplane`i lugu "Somebody to love", aga midagi juhtus sellega Youtube`is.
Samas oli inglase rahvusvaheline kunstiprojekt ise (muuhulgas tshehhi tshellomängijad, eesti kirjanik, alternatiivne tsirkuseartist ja inglise suhteliselt tuntud raadiohääl ja kirjanik) täiesti adekvaatne ja OK. Kuigi ta oli juba kõik eile saadud näpunäited, kuidas rahataotlust vormistada, jõudnud ära unustada. Soovitasin ka ühte noort eesti kunstnikku, kes peaks nende teema ja näitusega haakuma.
Nii, Jefferson Airplane hakkas nüüd tööle.
Ja mina peaksin nüüd oma näitusetaotlusega tegelema hakkama.

2 kommentaari:

Florian ütles ...

;)

Anonüümne ütles ...

Teistel alustel tehtud lapsed. Huvitav, mitu protsenti moodustab vanemate põhjus lapsi saada kõigist neist teguritest, mis uut inimest mõjutavad. Summer-of-love-lapsed versus ma-saan-poolest-õppelaenust-lahti-lapsed. Või soovimatud versus abielusäilituslapsed.