teisipäev, mai 06, 2008

Next Generation

Olen oma muusikamaitse (või selle puudumise, oleneb vaatenurgast, eks ole) juures jõudnud järgmisele levelile. Vastasin just B intervjuuküsimustele, pannes taustaks Youtube`ist repiidi peale "All You Need is Love". Teisi hiljutisi avastusi : The Pierces, E soovitus. Mainstream, sedand küll, aga väga head sõnad, eriti loos "Boring". E Pariisi korter on muuseas ajakirja INterjöör viimase numbri kaanel. Tuletan meelde -- tema teised artiklid ning väidetavalt tippfotograafide fotod kirikusse ehitatud korterist, Jennifer Anistoni kaasomanduses jahtlaevast ja E tippadvokaadist mehe Champs-Elyseel asuvast "Manhattani stiilis" korterist laideti maha teise ajakirja poolt. See on eesti arhitektide omanduses ning need leiavad, et taset peab ikka hoidma. Eelpoolkirjeldatud interjöörid pole ikka päris see, mis Karlova puukuurid või Kalamajas looduslähedaselt renoveeritud korter. Eks ta ole.

"Mida ma selle eest vastu saan?", küsis mu käest eile tütarlaps, kellel palusin ühest Euroopa metropolist midagi väikest ja odavat kaasa tuua. Mainisin, et olen teda just soovitanud kahele ajakirjale, disainizhurnaalile ning kultuuriambitsioonidega kõmulehele. Viimases on tal võimalik saada oma rubriik. Lisaks otsis E (sellesama, kellest eespool juttu oli) ajakirjanikust sõbranna nimetatud (st nimetamata) metropolist eestlasi, kellest lugusid teha.... Aga ühe ajakirja peatoimetaja polnud veel vastanud ja teisega seotud ajakirjanik polnud ka veel midagi teinud... Niisiis -- mida ta vastu saab? Nüüd ja kohe! Solvusin ja vihastasin südamest.
Just paar päeva tagasi oli mul vestlus L ja T-ga, raiskamisest ja keskkonnast ja kapitalismist. Ma olin just meie kõigi tuleviku suhtes teistest optimistlikumalt meelestatud ja tulin nimetatud vestluse käigus mõttele, et tegelikult piisaks, kui suudaksime inimestevahelistes suhetes äriaspekti ehk siis otsese, kohese, konkreetselt määratletava kasusaamise domineerimist natuke tagasi tõmmata. Alati pole see ju nii prevaleeriv olnud.
Aga nüüd sain aru, et see on veel kõige raskem. Eriti vist noorte puhul, kes pole muud ühiskonnakorda näinudki. Seda teist, kus rahast olulisemad võisid olla tutvused toidupoes, letialune kohv, Soomest smugeldatud keelatud kirjandus, käsikirjalised raamatud parateadustest, sanatooriumituusikud ja välismaalt toodud nailonsukad, pastapliiatsid (eriti need, kus naine end paljaks võttis) ja originaalvinüülplaadid. Ma ei taha teada, millise mu ema maali sai see inimene, kes tõi mu vanematele Jesus Christ Superstari duubelalbumi (1970).

1 kommentaar:

Jakobi Galerii ütles ...

Uuem genekas (post 1987 ja kes ei mäleta Interneti eelset aega) on üldse üllatavalt teisest maailmast. Vahetevahel on nendega üsna tõsised kommunikatsiooniraskused.