kolmapäev, jaanuar 30, 2008

Sada võimalust teha midagi valesti (täiendatud)

Noor skulptor vaatas mu juba tehtud töö üle. Ja tõi esile väga mitu asja, mis ma valesti olin teinud. Õnneks jagas ka õpetust.
Ja nüüd veedan ilmselt tükk aega oma kipsivormidega, neid parandades ja "kasvatades" (erialane termin!).
TM etenduse teine vaatus, mis oli lühike, mulle üsna meeldis. See, kus nad utoopiaid ette lugesid -- utoopiad ise oli väga toredad. Muidu oli see asi täis näpuga näitamist ja Fair-Trade-päästab -maailma-ostke-orgaanilist-shokolaadi-kas-te-teate-et-teie-ökoloogiline -jalajälg-on-neli-planeeti-sõdades-tapetakse-inimesi-kas-teate-miljonitel-pole-puhast-
joogivett-naivismi. Aga peab tunnistama, TMs endas on eduka ja sujuvalt suhtleva inimese loomulikku sära. Et ei pea enam eriti midagi tõestama ja on seetõttu maailma suhtes heatahtlik. Võluv. See on vist karisma. Ma olin teda enne eelmise aasta Kehaturgu näinud ainult ühel avalikul esinemisel, kus ta jättis ebasümpaatse mulje, aga viimase aasta arvan TMst hästi, kuigi mind jätavad külmaks ta maalid (tema poolt tapetud kass on mul ükskõik, ausalt -- ma arvan, et selline asi läheb loomade ohverdamise alla kirja, millele ma ei oponeeri....erinevalt lihatööstusest)ja etendusest 3/4 samuti. Isiklik mõjujõud, pole midagi öelda. Sama on täiesti olemas noorel skulptoril MMl.
Teine asi, mis teeb sügavalt tolerantseks ja empaatiliseks, on tõsine mure mingi konkreetse probleemi pärast. Mina nägin etenduses mitmeid vihjeid oma skulptuuritehnilistele muredele -- üks lavadetail oli samast materjalist, millest minu asjad peaksid tulema ning videos näidatud ebamäärase kujuga surnud ja põlenud sõdur pani mind mõtlema vormi poolte omavahelise sobitamise peale... Ja tõepoolest, globaalsed probleemid nagu naftakriis tunduvad üsna väiksed, kaheldavad ning kauged, kui oma täiesti konkreetsetele muredele mõelda. Asendusmured. Mina ei saa midagi nii kergelt praegu kui poes kilekotti ostmata jättes või õiglase kaubanduse tooteid eelistades.
Ainult skandinaavlane suudab nii odavalt puhast südametunnistust osta --- mina arvan, et just viimane on turul AINULT õiglase hinnaga. Ning mitte kõikjalpakutavate standardlahenduste või pakettidena. Ja võtan-oma-kilekoti-poodi-kaasa-südametunnistust saab väga tihti naiivsuse ja kergeusklikkuse hinnaga --omamoodi kaks ühes. Mina oma südametunnistust supermarketist ei ostaks: sellist, mida TM reklaamis. Mul on vaja rätsepatööd.

Kommentaare ei ole: