teisipäev, jaanuar 08, 2008

Mitja Klenskil on tripper - sündroom

Aurora:

Vestlus telefonis Xga. Mainin projekti Y. "Ja mind palun mitte tsiteerida." Ning kui peaksin teda oma tekstides mainima, siis ei tohiks olla mitte ühtegi reetlikku detaili. Ma peaksin ära muutma ta füüsilised atribuudid ja rahvuse ja üldse vanade asjade puhul arvestama sellega, et ei solvuks mitte ainult T, vaid ka näiteks T poiss. Lubasin seda teha. Sest muidu olevat see sigadus, ütles X ja me elame konnatiigis ja ma olevat juba rikkunud tema suhteid Zga, kui kirjutasin millalgi, mida ta Z juurest tulles mainis. See polnud midagi, kõigest poolik remark,väga pehme selline, mis pealegi polnud mitte kellegi vastu suunatud. Ausalt öeldes ei arva ma, et see oli asi, mis nende vahele tuli. X ütles, et minul endal olevat paks nahk, aga mõned inimesed olevat tohutu õrnad.
Come on! Olen aru saanud, ja juba ammu, et absoluutselt kõik inimesed on selle koha pealt õrnad --nad tahaksid, et neile langeks osaks tingimusteta heakskiit ja austus ja et neid ei klatshitaks kunagi (kuigi nad ise seda suurima lõbuga edasi teeksid, eks ole) ega arvustataks midagi, mida nad teevad. See on kõigi inimeste südamesoov, ainult mõistusega võttes ei saa see kunagi võimalik olla, välja arvatud ehk verise diktatuuri tingimustes. Kes ei kehtestaks enda isiku kohta tsensuuri, kas pole....
Mis pani mõtlema, loomulikult, mitmete asjade üle. Ka selle, et arvatavasti vihastab just nimelt T poiss ja arvatavasti tuleb neil ka jama, aga -- JUMALA EEST! -- kas sellise suhtumisega oleks meil näiteks "Kompromissi". Kuigi, jah, ka mina mõtlen iga kord, kui loen saadik Dmitri Klenskist, et " ...Mitja Klenski ei sobi, tal on tripper...."... Aga kui paljudel veel see raamat peas on?
Ja ma ei tea, kui paljud nüüd millestki aru said ja kas ma isegi viimasest kolme sissekannet kunagi lahti kodeerin. Ma mõtlen, kas ma saan aru, mille kohta see konkreetselt käis. Aga vähemalt olin ma äärmiselt diskreetne, kirjutades samas vihjamisi asjast, mis oli hinge peal. Ja mis kõige naljakam, on just kõige hullemini tsenseeritud sissekanded tekitanud paksu verd --- siis on väga mitu inimest kahtlustanud, et miski käib nende kohta -- tavaliselt just need, kes ei olnud mul meeleski.
Peaksin õppima, et Xd ja Zd toovad õnnetust.

Kommentaare ei ole: