laupäev, august 11, 2007

What`s the meaning of life?

Aurora:

On hilisõhtu, õigemini varajane öötund. S. avamise afterparty Juuksuris.Selle viimane staadium. Minuga tahab tungivalt vestelda ühe seltskonnas viibiva inimese elukaaslane, umbes viiekümneaaastane blond naisterahvas. Ta tahab minuga rääkida üheksakümnendate aastate alguses aset leidnud mahhinatsioonist minu ema maalidega. Tema, tema mees P.P., kes suri kaks aastat tagasi infarkti, nagu nüüd välja tuleb ja tuntud äkksurma surnud ärimehe naine M.K. olid üritanud neid Amsterdamis müüa, paraku ebaõnnestunult ning nüüd seisavad mu ema loomingu kõrgperioodi kolm suurt maali juba viisteist aastat S. linna raekoja keldris Hollandis. Kui blondiin end tutvustab ja mainib ärimehe P.P. nime kui oma abikaasat, küsin äratundvalt: "Kas teie portreed mu ema maaliski?". Ei, tõesti mitte. See oli üleminekuaja ärimehe armukese portree. Lesk täpsustab: "Selline heleda peaga lühem kõhn naine, tantsijanna? Ma tean sellest suhtest, jah." "Ei.... mitte heleda peaga. Tumedad pikad juuksed olid. Ja minu meelest ei olnud ta lühike." Üleminekuaja ärimees P.P., kadunuke, on postuumselt veel ühe armukesega vahele jäänud. Aga vahet pole. Naine räägib, kuidas ta südametunnistus on teda kaua aega piinanud ja kuidas ta tõesti tahaks need maalid mu emale tagasi tuua, paraku pole tal kusagilt võtta paarikümmet tuhandet krooni. Soovitan saatkonna transporti.
Samal ajal samas kohas: minu pahkluust püüab haarata kõrval istuv A. S., noorrezhisöör, endine filosoofiatudeng ja tuntud friik. "Ma tean nüüd, mis on kõige taga, ma tean, mis on kõige mõte -- SEKS!!!". See ei oleks üldse naljakas, kui ma poleks kuulnud, et A. oli mõni aeg tagasi Iirimaal ehitustööl ja küsis kõigilt : "What`s the meaning of life?" , käies loomulikul närvidele nii teistele eeesti võõrtöölistele kui oma tööandjatele. Lahkun Juuksurist ja saadan A. ilmutuse kohta sõnumi nii R.-le, V.-le kui T.-le, kes kõik A.-d tunnevad.

Kommentaare ei ole: