reede, jaanuar 15, 2010

New Age list II

Nonii. Jätkan sealt, kust hommikul pooleli jäi. Minu kokkupuuted new age-ilmingutega. Samuti sektidega -- kristlike ja teistsugustega.

Ma ei osanud Loode-Eesti juhtiva evangelisti varahommikusele telefonikõnele kuidagi vastata. Ta nõudis, et saaksime varsti kokku. Ütlesin, et keeruline natuke, sõidan nimelt kohe kuuks ajaks Ameerikasse. "Mida sa seal teed? Millal sa tagasi oled?" Evangelist mõjus ärritunult, agressiivselt ning väga nõudlikult. Lõpetasin kiiresti kõne ära, aga kui oma meili vaatama läksin, oli seal mitu väga imelikku kirjutist mu New Yorgi galeristilt, kes, tundus küll, oli vahepeal närvivapustuse saanud ja otsustanud oma galerii kuradile saata. Lõppes kõik siiski õnnelikult ning Loode-Eesti evangelisti palvete osakaalu selles lõpplahenduses ei saa ma vist kunagi teada.
Sellest perioodist on mul siin blogis sissekandeid 2007. a. augustist -septembrist ning novell "Must kokk Kentuckyst". Viimane kui ka osad blogisissekanded on avaldatud mu raamatus "Draamapunkt".

2.Tallinnas tegutseva, peaaegu sama radikaalse kristliku vabakogudusega.

Millel, tõsi küll, pole absoluutselt sellist halba mainet. Küll aga on tõesti suurepärane karismaatiline jutlustaja. Ma olen käinud nende jumalateenistustel, viimati pärast jõulu ning enne seda omakorda rohkem kui aasta tagasi. Ja paaril palvekoosolekul. Mis, ma pen tunnistma, on tekitanud minus segaseid tundeid. Aga need palvekoosolekud on mitmes mõttes olnud inspireerivad ja ma pole kindel, kas minu eest öeldud palvetest pole siiski abi olnud.... Kuigi nende loomulik soundtrack keeltes rääkimisest, laulmisest ja karjetest tuletab kohati meelde pigem ulgumist ja hammaste kiristamist kui sfääride muusikat.
Selle kõige kohta on mul siin üks blogisissekanne 2007.a. septembrist (mainiks veel, et kirjeldatud sündmus leidis aset rohkem kui aasta varem ning loo kirjutasin tellimusena ühele elustiiliajakirjale, mida lõpuks kunagi ilmuma ei hakanudki):
http://parimadaastad.blogspot.com/2007/12/vike-ime-aafrika-kaudu-maaletoodud.html




3.3. Tallinna lähedal asuva ashrami- new age-kommuuni-tärkava ökokülaga, mis sisuliselt on sekt (NB! minu jaoks ei ole sekt sõimunimi või negatiivne hinnang!) koos oma liidri ning selle ümber õitseva isikukultusega.
Olen seal käinud kaks korda -- 2007. aasta kevadel ning 2008. a. talvel. See hästi endaga toimetulev kogukond lubab oma külalistele esimese nädalavahetuse tasuta -- nii guru iganädalase nn praktika, öömaja, hetke workshopid juhul kui neid on, kui taimetoidu. Ja varahommikused, India pühasid tähistavad riitused spetsiaalsetes kultusehoonetes metsas. Mis on täpselt hinduistlike traditsioonide järgi ja tõesti ilusad. See on õilmitsev kogukond, mille liikmetest paljud on ühiskonnas ilmselgelt edukad inimesed. Ebasoovitavast meediatähelepanust on neil kah õnnestunud suurepäraselt kõrvale hoida.
Selle sekti kohta on mul siin blogis sissekanne 2008. a. veebruarist pealkirjaga "Guru".
http://parimadaastad.blogspot.com/2008/02/guru.html

Kommentaare ei ole: