pühapäev, august 01, 2010

Pühapäevane kompositsioon orjaga

Olen oma uue naine-lauaga jõudnud pahteldamise ja nühkimise staadiumisse. Vene hipi, see kiilaks aetud ja patsiga ning kogu kamba omamoodi liider, tuleb ja puhastab oma masinaga laua metallist jalad värviplekkidest ära.
Õhtul tuleb ori -- see, kes on mul telefonis nime all "Ori Noor Kena". Stammori eelmise aasta kultuuritehase festivali aegsest aktsioonist saadik. Kõige järjekindlam, töökam ja püsivam. Ilusam muidugi ka. Temale meeldib orjana naisteseltskonnas viibida.
Kutsun majalistest dokumentalist Õ ning keraamik J. Õ võtab oma sõbranna, psühholoogi A kaasa. Õ ja A on neljakümnendates naised, J neist peaaegu kakskümmend aastat noorem. Orja peamine ülesanne on seekord värvida üle ülemise galerii seinajoonistused, mis on seal koomiksibiennaalist saadik. Ja teha meile teed, serveerida seda ning vahuveini ja viinamarju, millele ta poodi järele läheb. J sosistab: "Kui ilus keha tal on!"
Ori teeb oma tööd ja teeb seda hästi.
Taustal on lisaks raadiole (ma ei suuda ilma helitaustata liivapaberiga nühkida ja pahteldada)ka hipilik noor vuntsidega kanadalane, kes on viimase nädala peaaegu lakkamatult ühe või teise koha peal istunud ja laulnud kurba lugu, mida ta saadab kombinatsiooniga kitarrimängust, suupillist ja jalaga mängitavast tamburiinist. Mitu inimest on kahtlustanud, et noor kanadalane hakkab hulluks minema. Varem, draama keskel, võtsin kanadalase laulu kui melanhoolset ja korduvat helitausta, nüüd läheme teda sõna otseses mõttes kuulama. J oli poisile tema palvel hiljuti laulusõnu eesti keelde tõlkinud. "Sina oled kurat! Ma vihkan seda", laulab kanadalane. Psühholoog otsustab, et ta on küll väga oma mulli see, aga see, kas tema pärast muret tundma peaks, sõltub vastutusest, mida võõra inimese suhtes võtta tahad. Fair enough.
Ja mis tuvisse puutub, hakkab kõik see -- linnuke puuris rabelemas ja hilisõhtuti nukralt kudrutamas -- mulle ikka enam ja enam loomapiinamisena tunduma. Ka M ise soovitab linnu lahti lasta. Samuti vene hipi, kes mind täna aitas. Teen, nagu viimane soovitas: loen linnule sõnad peale (venelane pani ette talle oma unistuse öelda) ning viskan ta siis aknast välja. Helevalge tuvi kaob üle katuste sinisesse taevasse.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

tundub et mind on telefonist juba kustutatud, kuigi olen ka pakkunud just seltskondade jaoks( marko

Aurora ütles ...

Aga saada mulle oma number uuesti. Minu nr: 5543961.